21 жовтня 2018    
Пошук
Головна » Діяльність Рахункової палати » Офіційні повідомлення
26.09.2018

Валерій Пацкан: Існують додаткові резерви доходів у розмірі 17,6 млрд грн, не враховані у проекті держбюджету

За оцінкою Рахункової палати, є можливість збільшити загальну суму доходів у проекті держбюджету на 2019 рік, загалом - на 17,6 млрд грн. Зокрема, за рахунок податку на прибуток підприємств - на 13,2 млрд грн, акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - на 4,4 млрд гривень. Про це заявив Голова Рахункової палати Валерій Пацкан, коментуючи Висновки Рахункової палати щодо проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік".

Підбиваючи основні підсумки експертизи проекту держбюджету, Валерій Пацкан відзначив: щодо прогнозних макроекономічних показників, на основі яких розраховано основні показники проекту бюджету, навіть у разі досягнення прогнозованого зростання реального ВВП на 3 %, у 2019 році ВВП не досягне рівня 2013 року. Також він зауважив, що розрахунки показників державного бюджету на 2019 рік здійснено на основі завищеного обсягу номінального ВВП; значними є ризики неутримання інфляції у грудні 2019 року до грудня попереднього року на прогнозованому рівні - 7,4 %. Крім того, за даними Міністерства соціальної політики України, фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у цінах серпня 2018 року в 1,8 рази перевищує визначений Урядом на грудень наступного року.

Аналізуючи доходи державного бюджету, Голова Рахункової палати зазначив, що реально доходи державного бюджету на 2019 рік без урахування цінового чинника зменшаться на 0,8 %. Крім того, з урахуванням динаміки надходження доходів у 2018 році й основних прогнозних макропоказників на 2019 рік, високими є ризики недосягнення зростання окремих доходів, насамперед бюджетоутворюючих.

"Наявними є додаткові резерви доходів, не враховані у законопроекті, загалом на 17,6 млрд грн за рахунок податку на прибуток підприємств - на 13,2 млрд грн, акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - на 4,4 млрд гривень", - наголосив Валерій Пацкан.

Щодо видатків державного бюджету, за словами Голови Рахункової палати, номінальні видатки споживання зростуть на 12,8 %, тоді як видатки розвитку зменшаться на 4,5 %. А реально видатки державного бюджету загалом на 2019 рік, без урахування цінового чинника, зменшаться на 0,4 %.

Говорячи про фінансування державного бюджету та державний борг, Пацкан наголосив, що основним джерелом фінансування державного бюджету в 2019 році мають стати нові державні запозичення, що становитимуть чверть фінансових ресурсів держбюджету. Крім того, у проекті основного кошторису країни на 2019 рік передбачені значні обсяги надходження коштів від приватизації державного майна, ризики ненадходження яких у запланованих обсягах є значними.

"Загальний обсяг державного і гарантованого державою боргу на кінець 2019 року, порівняно з наявним на 31 серпня 2018, має збільшитися на 15,7 % - до 2,4 трлн гривень, - додав Голова Рахункової палати. ‑ А на погашення й обслуговування державного боргу передбачена майже третина витрат державного бюджету".

Щодо міжбюджетних трансфертів та місцевих бюджетів, Валерій Пацкан констатував, що з початку проведення реформи децентралізації значних змін у структурі доходів місцевих бюджетів не відбулося. Тож, як і у попередні роки, більше половини обсягів доходів місцевих бюджетів формуватиметься за рахунок трансфертів із державного бюджету. Водночас, вперше планується зменшення абсолютної суми трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам. Як результат - частка видатків місцевих бюджетів у видатках зведеного бюджету зменшиться, порівняно з плановою на 2018 рік. Передбачено зменшення реальних (тобто без урахування цінового чинника) видатків місцевих бюджетів на 8,4 %.

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України