21 липня 2018    
Пошук
Головна » Діяльність Рахункової палати » Офіційні повідомлення
28.03.2018

Кошти державного бюджету на розвиток мережі
центрів адмінпослуг - мета досягається

 

Відбулося чергове засідання Рахункової палати, на якому розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення і забезпечення функціонування центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Представляючи Звіт член Рахункової палати Г. Ю. Самусь зазначив, що спрямування у 2016, 2017 роках Мінсоцполітики, Мінрегіоном, Мінфіном (головні розпорядники коштів) та використання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування коштів державного бюджету за низкою бюджетних програм на створення і забезпечення функціонування центрів надання адмінпослуг дозволило загалом забезпечити виконання запланованих заходів та поліпшити стан і умови надання адміністративних послуг населенню.

За рахунок субвенції на створення ЦНАП "Прозорий офіс" на суму 72,5 млн грн Мінсоцполітики розпочало створення мережі принципово нових центрів, діяльність яких спрямована на надання громадянам як адміністративних, так і соціальних послуг. Такі центри уже започатковано у Шевченківському і Київському районах м. Харкова, Святошинському районі м. Києва. Ведуться роботи на перехідних об'єктах у містах Львів, Одеса, Харків та Кам'янське.

У цей же період за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, субвенції на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад (розпорядник коштів - Мінрегіон), субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (розпорядник коштів - Мінфін) проведено низку робіт і заходів зі створення і забезпечення функціонування 81 класичного центру надання адміністративних послуг. Загальна сума коштів 111,2 млн грн.

Слід зазначити, що аудитори виявили і резерви для ефективнішого та результативнішого використання бюджетних коштів. Зокрема, через недоліки Мінсоцполітики при плануванні коштів субвенції на створення ЦНАП "Прозорий офіс" їх обсяг в грудні 2017 року зменшився на 43 млн грн. Причина - відсутність затвердженої проектно-кошторисної документації по ряду відповідних проектів (в законі про держбюджет на 2017 рік видатки субвенції в липні відповідного року додатково були збільшені на 50,0 млн гривень).

Прийняття лише 11.10.2017 р. Порядку та умов надання субвенції на створення ЦНАП "Прозорий офіс" стало також однією з причин складнощів з освоєнням та невикористання 10,1 млн грн, які у кінці року повернуто до держбюджету.

Аудитом встановлено і факти відсутності належного внутрішнього контролю з боку окремих розпорядників коштів у Дніпропетровській, Львівській та Черкаській областях, містах Києві та Харкові, а саме: в частині використання коштів субвенції з порушенням установленого порядку - 2,0 млн грн; оплати невиконаних робіт на суму 807,3 тис. грн; неефективного (нерезультативного) використання - 962,6 тис. грн. Виявлені процедурні порушення законодавства з питань здійснення державних закупівель, фінансування капітального будівництва на суму 20,6 млн гривень.

Так, управління Департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міської ради у грудні 2016 року оплатило за рахунок коштів субвенції підрядній організації за фактично невиконані (відсутні) обсяги реконструкції будівель адміністрацій Київського та Шевченківського районів Харківської міськради загалом 768,5 тис. грн, які підлягають відшкодуванню до державного бюджету (про зазначені факти заподіяної шкоди (збитків) державному бюджету територіальним управлінням Рахункової палати у м. Харків повідомлено Прокуратуру Харківської області).

За рахунок коштів субвенції, спрямованих на створення Центру соціальних служб у Святошинському районі м. Києва, згідно рішення Київської міської держадміністрації, всупереч діючого порядку в 2017 році закуплено 185 столів для працівників центру на суму 1394,7 тис. грн, які потребують відновленню до державного бюджету за рахунок коштів бюджету м. Києва (Порядком та умовами надання субвенції на створення ЦНАП "Прозорий офіс" не передбачено використання коштів субвенції на придбання меблів).

Аудитом, проведеним у Дніпропетровській, Львівській та Черкаській областях, встановлено випадки невідповідності низки центрів (переважно в сільській місцевості) окремим вимогам щодо площі приміщень, секторів очікування та обслуговування, влаштування пандусів для маломобільних груп населення, зручних сходів. Потребує також вирішення питання щодо підключення ряду центрів до Єдиного державного демографічного реєстру (до нього станом на 01.01.2018 підключено лише 7,6 відс. центрів), реєстру Державного земельного кадастру (15 відс. центрів). Зокрема, у Дніпропетровській області із 56 створених не підключено до цих реєстрів, відповідно, 54 та 52 центри.

Повний Звіт та Рішення Рахункової палати про результати проведеного контрольно-аналітичного заходу будуть розміщені на веб-порталі установи.

 

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України